STREFA UCZNIA

Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Formatowanie tabeli arkusza i prezentacja danych na wykresach

Posted by on 16:12 in Strefa ucznia | 0 comments

Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Formatowanie tabeli arkusza i prezentacja danych na wykresach

Zadanie 1 Dokonaj przeceny towarów hurtowni wg wzoru poniżej: Wartości wyświetlone na czerwono zostały obliczone za pomocą odpowiednich formuł. Dane przedstaw na wykresie

read more

Pętle zagnieżdżone

Posted by on 11:46 in Strefa ucznia | 0 comments

Pętle zagnieżdżone

Pętle można dowolnie zagnieżdżać. Znaczy to, że może istnieć pętla w pętli. Głębokość zagnieżdżenia jest nieograniczona. Zagnieżdżenia pętli są bardzo często wykorzystywane. Uwaga, wewnątrz pętli nie wolno używać tej samej nazwy zmiennej do pętli wewnętrznej. W ten sposób mógłbyś zawiesić program. Przykład Program z zagnieżdżonymi pętlami rysujący choinkę: Przykładowy wynik działania programu:

read more

Algorytm iteracyjny

Posted by on 10:46 in Strefa ucznia | 0 comments

Algorytm iteracyjny

Algorytm iteracyjny – algorytm, który uzyskuje wynik przez iterację, czyli powtarzanie danej operacji początkowo określoną liczbę razy lub aż do spełnienia określonego warunku. Niektóre problemy można rozwiązać zarówno za pomocą algorytmu iteracyjnego, jak i rekurencyjnego. Przykład 1 Algorytm obliczający sumę n kolejnych liczb począwszy od 1. Dane: n – ilość liczb, które chcemy do siebie dodać, i – iteracja (pętla), Suma – suma n liczb. Pierwszy blok operacyjny nie jest zasadniczą instrukcją. Jest on potrzebny, aby ustalić na wstępnie,...

read more

Algorytm z warunkami zagnieżdżonymi

Posted by on 10:33 in Strefa ucznia | 0 comments

Algorytm z warunkami zagnieżdżonymi

  Istota algorytmu z warunkami zagnieżdżonymi:   – składa się kilku warunków; – po sprawdzeniu jednego warunku trzeba sprawdzić kolejne; – w schemacie blokowym wychodząc z jednego bloku warunku, np. drogą Tak, umieszczony jest kolejny blok warunkowy.   Przykład algorytmu z warunkami zagnieżdżonymi:   – Rozwiązanie równania liniowego a*x + b = 0; lista kroków: Dane: dowolne liczby rzeczywiste: a, b. Wynik: wartość x. Zacznij algorytm . Wprowadź wartości współczynników: a i b. Jeśli a = 0, to jeśli b...

read more

Algorytm sprawdzania warunku istnienia trójkąta

Posted by on 10:16 in Strefa ucznia | 0 comments

Algorytm sprawdzania warunku istnienia trójkąta

Definicja Wielokąt, który ma trzy boki nazywamy trójkątem. Warunek istnienia trójkąta Z danych trzech odcinków o długości a, b i c można zbudować trójkąt, jeżeli: a<b+c b<a+c c<b+a c>b-a a>c-b b>c-a Program trojkat;

read more

Zapisywanie algorytmów za pomocą schematów blokowych – ćwiczenia

Posted by on 09:44 in Strefa ucznia | 0 comments

Zapisywanie algorytmów za pomocą schematów blokowych – ćwiczenia

Zadanie 1. Schemat algorytmu parzenia kawy z automatu stworzony w programie Word za pomocą Autokształtów.   Zadanie 2 Wyznaczanie wartości całkowitej pierwiastka kwadratowego z liczby naturalnej n Schemat stworzony w programie Writer za pomocą narzędzi do rysowania. Zadanie 3 Wyznaczanie wartości silni. Rekurencyjna definicja silni wygląda następująco silnia(0)=1 silnia(n)=n*silnia(n-1) np. 9! = 9*8*7*6*5*4*3*2*1

read more

Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym

Posted by on 08:56 in Strefa ucznia | 0 comments

Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym

Zadanie 1 W arkuszu kalkulacyjnym wykonać algorytm sprawdzający czy dana liczba jest liczbą pierwszą tzn. dzielącą się przez 1 i samą siebie. Wyjaśnienia do zadania =JEŻELI(test_logiczny; wartość_jeżeli_prawda; wartość_jeżeli_fałsz)   Formuła dla komórki B7 =JEŻELI(MOD($F$4;A7)=0;A7;” „) =MOD(liczba;dzielnik) – zwraca resztę z dzielenia     Formuła dla komórki E6 =JEŻELI($F$4<=0;”liczba nie należy do zadanego przedziału”;JEŻELI($F$4>=6001;”liczba nie należy do zadanego przedziału...

read more

Wyszukiwanie informacji w internecie

Posted by on 19:21 in Strefa ucznia | 0 comments

Wyszukiwanie informacji w internecie

Wyszukiwanie informacji: proces odnajdywania informacji (dokumentów, wiadomości) w zbiorze informacyjnym Poszukiwanie informacji polega na pogłębianiu wiedzy (przez daną osobę) poprzez odszukiwanie potrzebnej informacji w rozmaitych zbiorach informacyjnych Przeszukiwanie proces wyszukiwania realizowany przez system (program) w wyniku działania użytkownika (np.: wysłania zapytania do wyszukiwarki). Dalszy ciąg tematu w pliku pdf: Wyszukiwanie-informacji  

read more

Wprowadzenie do pozycyjnych systemów liczbowych.

Posted by on 19:19 in Strefa ucznia | 0 comments

Wprowadzenie do pozycyjnych systemów liczbowych.

Znaczenie komputerów, Przetwarzanie informacji, System dziesiętny, System dwójkowy. Plansze z prezentacji multimedialnej: plansza 1 plansza 2 plansza 3 plansza 4 plansza 5 plansza 6 plansza 7  

read more

Bezpieczeństwo pracy na komputerze i w sieci Internet

Posted by on 15:15 in Strefa ucznia | 0 comments

Bezpieczeństwo pracy na komputerze i w sieci Internet

Punkty do lekcji: REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ, Ochrona danych i zapisywanie plików w chmurze, Stosowanie programów antywirusowych, Ochrona własności intelektualnej, Bezpieczna praca w sieci, Omówienie programu nauczania, Wymagania nauczyciela, Organizacja pracy i planowanie działań, Pogadanka z uczniami na temat ich oczekiwań i zainteresowań względem przedmiotu. Podstawowe pojęcia informatyczne: Informatyka – dyscyplina nauki, zaliczana do nauk ścisłych oraz techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji, w tym również technologiami...

read more
Skip to content