STREFA UCZNIA

Globalne systemy rezerwacyjne – ćwiczenia

Posted by on 08:24 in Strefa ucznia | 0 comments

Globalne systemy rezerwacyjne – ćwiczenia

Zadanie 1. Wykonaj prezentację komputerową na temat globalnych systemów rezerwacji. Podaj praktyczne przykłady zastosowań, przedstaw ekrany stron www.

read more

Drzewo binarne

Posted by on 19:04 in Strefa ucznia | 0 comments

Drzewo binarne

Drzewo binarne – drzewo, w którym stopień każdego wierzchołka jest nie większy od 3. Ukorzenione drzewo binarne to drzewo binarne, w którym wyróżniono jeden z wierzchołków (zwany korzeniem) stopnia najwyżej 2. W informatyce drzewo binarne to jeden z rodzajów drzewa (struktury danych), w którym liczba synów każdego wierzchołka wynosi nie więcej niż dwa. Wyróżnia się wtedy lewego syna i prawego syna danego wierzchołka. Drzewo binarne, w którym liczba synów każdego wierzchołka wynosi albo zero albo dwa, nazywane jest drzewem regularnym....

read more

Lista jednokierunkowa

Posted by on 18:53 in Strefa ucznia | 0 comments

Lista jednokierunkowa

Algorytm przechodzenia przez listę jednokierunkową Wejście p  –  wskazanie początku listy jednokierunkowej, czyli adres pierwszego elementu na liście Wyjście: Przejście przez wszystkie elementy listy Lista kroków: K01: Dopóki p ≠ nil, wykonuj kroki K02…K03 ; w pętli przechodzimy przez kolejne elementy listy K02:     Przetwarzaj element wskazywany przez p   K03:     p ← (p→next) ; w p umieść zawartość pola next elementu wskazywanego przez p K04: Zakończ   Przykład while p <> nil do begin   …   p := p^.next; end; Zadanie...

read more

tablica dynamiczna

Posted by on 18:30 in Strefa ucznia | 0 comments

tablica dynamiczna

Zadanie 1 program 1; uses crt; type tablica= array[1..5] of real; var t: ^tablica; i,min :integer; begin clrscr; new(t); writeln(’Podaj 5 liczb: ’); for i:=1 to 5 do begin writeln(’Podaj liczbe nr: ’,i); readln(t^[i]); end; min:=1 to 5 do if (t^[i]) > min then min:=(t^[i]); writeln(’Najmniejsza z tych liczb to: ’, min,’); end; dispose(t); readln; end.

read more

Tworzenie prostych aplikacji w trybie graficznym

Posted by on 17:57 in Strefa ucznia | 0 comments

Tworzenie prostych aplikacji w trybie graficznym

Widok środowiska Lazarus Inspektor obiektów • Inspektor obiektów pozwala zobaczyć wszystkie komponenty użyte w programie. • Pokazuje jednocześnie jak są one rozmieszczone. • Dzięki niemu można się szybko przełączać pomiędzy nimi. • Każdy z obiektów na wyświetloną nazwę i klasę źródłową. Właściwości • Z lewej strony ekranu znajduje się okno zawierające właściwości używanych obiektów. • Składa się z dwóch kolumn: – Lewa zawiera nazwy poszczególnych własności – Prawa zawiera ich wartości. • Wiele wartości jest ustalanych domyślnie w trakcie...

read more

Zasady administrowania siecią komputerową w architekturze „klient-serwer”

Posted by on 17:35 in Strefa ucznia | 0 comments

Zasady administrowania siecią komputerową w architekturze „klient-serwer”

Klient-serwer (ang. client/server, client-server model) – architektura systemu komputerowego, w szczególności oprogramowania, umożliwiająca podział zadań (ról). Polega to na ustaleniu, że serwer zapewnia usługi dla klientów, zgłaszających do serwera żądania obsługi (ang. service request). Podstawowe, najczęściej spotykane serwery działające w oparciu o architekturę klient-serwer to: serwer poczty elektronicznej, serwer WWW, serwer plików, serwer aplikacji. Z usług jednego serwera może zazwyczaj korzystać wiele klientów. Jeden klient, w...

read more

Określanie ustawień sieciowych danego komputera i jego lokalizacji w sieci

Posted by on 17:29 in Strefa ucznia | 0 comments

Określanie ustawień sieciowych danego komputera i jego lokalizacji w sieci

Ustawienia sieciowe komputera w sieci   Obecnie najczęściej wykorzystywane są sieci oparte o rodzinę protokołów TCP/IP. Protokół IP (Internet Protocol) realizuje warstwę sieciową, a protokoły TCP (Transport Control Protocol) i UDP (User Datagrams Protocol) realizuja warstwę transportu.   W powszechnym użyciu są dwie wersje protokołu IP: wersja 4 (IPv4) wersja 6 (IPv6) Podstawową różnicą pomiędzy tymi protokołami sprowadza się do sposobu reprezentacji adresu sieciowego urządzeń podłączonych do sieci.   Inne protokoły pomocnicze...

read more

Terminologia sieciowa i warstwowy model sieci

Posted by on 16:54 in Strefa ucznia | 0 comments

Terminologia sieciowa i warstwowy model sieci

Sieć komputerowa. Sieć komputerową tworzą co najmniej dwa komputery połączone w taki sposób, że mogą wymieniać między sobą dane, takie jak pliki, komunikaty tekstowe czy poczta elektroniczna lub korzystać ze wspólnych zasobów i usług sieciowych. Dzięki sieciom można m. in. współdzielić urządzenia, zasoby dyskowe, wydruki, dostęp do Internetu oraz różnych mechanizmów zabezpieczeń i organizacji sieci. Wymagane jest jednak spełnienie kilku warunków związanych z zastosowaniem urządzeń dostępu i standardów komunikacji oraz  przesyłu, o których...

read more

Wskaźniki i tworzenie zmiennych dynamicznych

Posted by on 16:50 in Moja klasa, Strefa ucznia | 0 comments

Wskaźniki i tworzenie zmiennych dynamicznych

Rodzaje zmiennych W języku Pascal zmienne dzielą się na statyczne i dynamiczne. Zmienna statyczna tworzona jest w trakcie kompilacji programu i istnieje do momentu jego zakończenia lub też do momentu zakończenia funkcji lub procedury, w której została zadeklarowana. Program w momencie uruchamiania otrzymuje od systemu operacyjnego fragment pamięci o rozmiarze 64KB przeznaczony na dane statyczne – fragment ten nazywamy segmentem danych. W segmencie tym są umieszczane wszystkie zmienne globalne programu a także zmienne zadeklarowane...

read more

Wybrane funkcje arkusza kalkulacyjnego

Posted by on 16:24 in Strefa ucznia | 0 comments

Wybrane funkcje arkusza kalkulacyjnego

Arkusz kalkulacyjny pozwala na bezpośrednie zapisywanie na ekranie monitora wzorów, wg których wykonywane są obliczenia na bieżąco wyświetlając na tym samym ekranie wyniki otrzymane dla konkretnych danych metodą wpisaną w arkusz. Zmiana wartości jednej z danych powoduje automatyczne przeliczenia wszystkich zależnych od niej wielkości. Pliki arkusza to zeszyty podzielone na pojedyncze arkusze. Zbudowane są z komórek, których kolumny oznaczone są literami alfabetu (od A do IV) i rzędów, ponumerowanych kolejno od 1 wzwyż. Tworzą one współrzędne,...

read more
Skip to content