| Nr | Temat | Godz. |
| Algorytmy i zależności funkcyjne w arkuszu kalkulacyjnym | 6 | |
| 1
2 |
Zasady bezpieczeństwa stosowane w systemach informatycznych
Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym |
2 godz. |
| 3 – 4 | Zastosowanie algorytmów iteracyjnych w rysowaniu fraktali | 2 godz. |
| 5 – 6 | Prezentacja zależności funkcyjnych w arkuszu kalkulacyjnym | 2 godz. |
| Wprowadzenie do multimediów | 4 | |
| 7 | Klasyfikacja urządzeń multimedialnych i reprezentacja obrazu w komputerze | 1 godz. |
| 8 | Reprezentacja dźwięku i obrazów ruchomych w komputerze | 1 godz. |
| 9 – 10 | Opracowywanie filmu w programach komputerowych | 2 godz. |
| Tworzenie i edytowanie obrazów rastrowych | 6 | |
| 11 | Stosowanie podstawowych narzędzi programu Adobe Photoshop | 1 godz. |
| 12 | Wybór fragmentów obrazu oraz praca z maskami | 1 godz. |
| 13 | Operacje na barwach | 1 godz. |
| 14 | Przekształcenia geometryczne, filtry i narzędzie klonowania | 1 godz. |
| 15 – 16 | Praca z warstwami obrazu i fotomontaże | 2 godz. |
| Opracowywanie grafiki wektorowej | 6 | |
| 17 – 18 | Tworzenie obrazu w programie Inkscape lub Corel | 2 godz. |
| 19 – 20 | Rysowanie przestrzenne i warstwy | 2 godz. |
| 21 – 22 | Przekształcenia w programie Inkscape lub Corel | 2 godz. |
| Opracowywanie tekstu i prezentacji multimedialnych | 5 | |
| 23 | Recenzja dokumentu tekstowego | 1 godz. |
| 24 – 25 | Typy prezentacji i ich zastosowanie | 2 godz. |
| 26 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. |
| 27 | Sprawdzian | 1 godz. |
| Nr | Temat | Godz. | |
| Algorytmika i programowanie – usystematyzowanie wiadomości | 5 | ||
| 28 | Stosowanie podejścia algorytmicznego do rozwiązywania problemów | 1 godz. | |
| 29 | Tworzenie prostego programu komputerowego | 1 godz. | |
| 30 – 31 | Zapisywanie algorytmu liniowego w postaci programu komputerowego | 2 godz. | |
| 32 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. | |
| Zapisywanie w wybranej notacji algorytmów z warunkami i iteracyjnych |
6 | ||
| 33 | Algorytmy z warunkami | 1 godz. | |
| 34 | Algorytm sprawdzania warunku istnienia trójkąta | 1 godz. | |
| 35 | Algorytm z warunkami zagnieżdżonymi | 1 godz. | |
| 36 | Algorytm iteracyjny | 1 godz. | |
| 37 | Pętle zagnieżdżone | 1 godz. | |
| 38 | Rozwiązywanie zadań | 1 godz. | |
| Stosowanie procedur i funkcji w językach programowania | 8 | ||
| 39 – 42 | Procedury i funkcje w wybranym języku programowania | 4 godz. | |
| 43 | Zasięg zmiennej | 1 godz. | |
| 44 | Sposoby przekazywania parametrów | 1 godz. | |
| 45 – 46 | Rozwiązywanie zadań | 2 godz. | |
| Stosowanie tablic i łańcuchów w programowaniu | 8 | ||
| 47 | Zasady programowania i typy danych w językach programowania | 1 godz. | |
| 48 | Stosowanie tablic | 1 godz. | |
| 49 | Praca z danymi tekstowymi | 1 godz. | |
| 50 – 51 | Algorytmy na tekstach | 2 godz. | |
| 52 – 53 | Rozwiązywanie zadań | 2 godz. | |
| 54 | Sprawdzian | 1 godz. | |
| Iteracyjna realizacja wybranych algorytmów | 6 | ||
| 55 – 56 | Przykłady algorytmów, w których liczba kroków iteracji nie jest z góry określona | 2 godz. | |
| 57 | Zastosowanie funkcji w algorytmach iteracyjnych | 1 godz. | |
| 58 | Algorytm Euklidesa – realizacja iteracyjna | 1 godz. | |
| 59 | Jednoczesne znajdowanie największego i najmniejszego elementu w zbiorze | 1 godz. | |
| 60 | Liczby Fibonacciego i schemat Hornera – realizacja iteracyjna | 1 godz. | |













